Geometria
Zachęcam do przeczytania krótkiego artykułu odnośnie badania geometrii kół w pojazdach.
Jak wiadomo poprawnie wyregulowana geometria w twoim samochodzie to nie tylko poprawa bezpieczeństwa, ale również zaoszczędzenie sporych pieniędzy chociażby na zwiększeniu żywotności ogumienia, ale również wiąże się to ze zmniejszeniem zużycia paliwa….
Pomiar i regulację geometrii na naszej stacji przeprowadzamy za pomocą nowoczesnego urządzenia służącego do tego typu zadań. Urządzenie jest bardzo dokładne, ale przed wszystkim cały pomiar wygląda wręcz książkowo, ponieważ, podczas jednego pomiaru otrzymujemy precyzyjną informację o całej geometrii badanego pojazdu, zarówno osi tylnej, od której to zawsze powinniśmy pomiar i ewentualną regulację zaczynać i dopiero przechodzić do badania przedniej osi.
To wszystko otrzymujemy w bardzo krótkim czasie, przy założonych czterech precyzyjnych kolumnach pomiarowych, informujemy o takich parametrach jak: kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy- mający wpływ na łatwość kierowania pojazdem, kąt pochylenia koła, który odpowiada za ewentualne uszkodzenia ogumienia, łożysk, a także nieprawidłowa wartość jego, może stwarzać problemy z tak zwanym ściąganiem pojazdu w jedną ze stron, następny parametr do zbieżność – no tu wiadomo, że nieprawidłowa zbieżność wpływa na bardzo szybkie zużycie ogumienia, piski w wchodzenie w zakręt, niestabilność pojazdu, śladowość – oznacz czy pojazd robi dwa czy cztery ślady…., równoległość osi informuje nas czy osie pojazdu są do siebie równoległe, nierównoległość osi może być jednym z problemów związanych z ustawieniem kierownicy na wprost po regulacji tylko kół przednich, maksymalny kąt skrętu kół – daje nam informację czy np. przekładnia kierownicza została prawidłowo zamontowana. To wszystko zostaje porównane z bazą danych, na podstawie tych wyników przekazujemy klientowi precyzyjną informację o stanie geometrii w jego samochodzie, na bardzo czytelnym wydruku.
Takie badanie jest wskazane do wykonania w zasadzie w każdym samochodzie przynajmniej raz w roku, a już na pewno po jakiejkolwiek ingerencji w układ zawieszenia pojazdu, nie tylko przy wymianie zużytych części, ale również przy każdorazowym odkręceniu elementów zawieszenia, chociażby podczas wymiany sprzęgła.
Każde badanie jest zapisane w bazie danych, gdzie zawsze można łatwo trafić i porównać jak było np. rok wcześniej – wtedy to sam klient zobaczy, jak przede wszystkim stan naszych dróg wpływa na geometrię pojazdu.
Pomiar poprzedzony jest dokładnym sprawdzeniem stanu technicznego całego zawieszenia, jeżeli są jakieś luzy w układzie zawieszenia, badanie nie wykonuje się, ponieważ nie ma to większego sensu, dopiero po usunięciu usterek w zawieszeniu można przystąpić do badania.
Zachęcam do oglądnięcia filmu przedstawiającego cały proces kontroli a później regulacji geometrii w samochodzie, zobaczą Państwo jak precyzyjnie i dokładnie to robimy – sami zobaczycie czy rzeczywiście nie warto skorzystać z tak profesjonalnego sprzętu….. FILM wkrótce się pojawi